december 17, 2008

jordbävning

alex schulman påstår på sin blogg att jordbävningen som gav sig till känna på ett flertal olika områden imorse inte var ett skalv. enligt herr schulman beror faktumet att media målat upp illusionen av denna händelse som en jordbävning enbart på oss skåningar. alex skriver att det bara var en duns och jag kan inte låta bli att skratta åt denna träffsäkra individs sätt att provocera, framkalla åsikter och skapa debatt. alex är en smart jävel, visserligen är han så mediakåt att det borde tilläggas som den åttonde dödssynden men jag tänker inte ljuga för mig själv genom att konstatera att alex är dum. han vet precis vad han håller på med och det roar mig att se folks reaktioner.

"skalvet gjorde så att det gick en spricka i fasaden på vårt hus. vilket medförde att tv:n trillade ner från väggen och landade precis bredvid vår hund. tänk om hunden varit ett barn istället och det inte hade slutat så lyckligt. tänk på det alex, du som snart ska bli pappa. tänk på det." - detta är en av läsarnas reaktioner i ord. jag kan nästan lova er att stunden då alex läste de ovannämnda meningarna var som ett besök till klimaxland. dessa reaktioner är precis de han vill ha.

när jag ändå är igång och formulerar meningar om denna snubbe så måste jag få lov att påstå att det hade varit så jävla roande att se alex vara med om detta skalv/denna duns. det hade kastat mig mot skyarna hand i hand med någon känsla i likhet med eufori. för visst hade alex bloggat om dagen som var dagen då han sket på sig i vuxen ålder - och visst hade jag älskat att läsa det inlägget. MER SKALV ÅT ALEX! en jävla massa skalv åt alex!

jag tänkte även dela med mig av några godbitar som uppstått i verbal form under dagen gällande denna jordbävning. följande spekulationer som cirkulerade bland medmänniskors hjärnceller innan de fick reda på vad the martini shake egentligen var förklarar hur vi nästan bor för tryggt i sverige. inget logiskt tänkande här inte - inte en tanke på en naturkatastrof inom vår lilla svenssonidyll:
1.
min mammas arbetskamrat camilla trodde först att det var besök av poltergeist på gång.
2. min kära vän emelie trodde att hon blev besatt.
3. min vän maximilan trodde bara att han inbillade sig.
4. min vän maximilan trodde sedan att det var en tunnelbana som körde under arlöv.
5. min pappa trodde att vårt hus höll på att explodera.
6. min vän dante trodde att han hallicunerade för att han var trött.
7. jag trodde att världens undergång sa tjena.

sist men inte minst har jag ett namnförslag till alex kommande barn. jag anser att han och hans flamma borde döpa barnet till bruce charlie sue-ellen bara för att fullborda pajkastningen mellan honom och hans ex katrin. det vore som att få ett helt smörgåsbord straight in the face. dessutom skulle det sända ut lite könsstereotypsutjämnande (nytt ord?) vibbar till omvärlden då namnet innehåller både flick- och pojknamn. lite som att ge dottern bilar och sonen dockor fast i överdriven celebritetform. överdrivet i sann alexanda - för inlägget där man deklarerar namnet på ungen hade ju fått betydligt fler kommentarer än inlägget om jordbävningarna som de förlorade danskarna hittade på.

glöm inte att tacka mig alex!
godnatt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha klockren "världens undergång sa tjena":)lovie och lussebulle gjorde nej bättre:)

Anonym sa...

mycket roligt skrivet nicole. det var jordbävning i tisdags.

nicolebriggs sa...

visst var det, emelie?

Anonym sa...

tanken var att jag skule skriva något fint här. men jag är textstörd så jag skriver vad en textstörd gör. de skriver de som först kommer fram. och där fick du resultatet. är det inte uppfriskande med en jordbävning nu i tråkiga sverige. jag väntar glatt på nästa naturkatasrof.. hoppas att det är en virvelvind. undrar vad han alexeander säger att det var då..

nicolebriggs sa...

då kommer han nog säga att en skåning hade ätit lite för mycket och fes?