december 15, 2008

mycket snack, lite verkstad

idag har vi fått en ny familjemedlem i form av en julgran i plast. syftet med att köpa julgranen just ikväll var att vi skulle dricka glögg, pynta plastgran och lyssna på stämningsfull musik. nu är det dock dags för sanningens sekund och därmed erkänner jag att jag gissar på att min familj hade ett finger med i spelet när uttrycket "mycket snack, lite verkstad" först yttrades. katterna leker med plastbarr (var inte halva poängen med denna form av julgran att man skulle slippa allt barr?), granen ska tydligen monteras upp och inte finns det någon manual (detta resulterar i att granen bara står och allmänt undernärd ut), glöggen som nu är uppdrucken fick drickas utan russin (för de små torkade vindruvorna envisades jag med att äta upp innan det var dags), mamma har somnat (där har jag inget att tillägga inom parantes) och det kan hända att jag skriver i sömnen då jag också är fruktansvärt trött. vi skjöt upp förverkligandet av detta julideal för svenssonfamiljen ytterligare en dag. uppskjutandet började kring första advent.

nu ska jag se på boston tea party.

Inga kommentarer: