december 01, 2008

måndag

jag är trött på att vara förälskad i bilden av att ha någon att dela kärlek med. jag är trött på att spendera tid och ork på att finslipa en illusion som ändå spricker likt en såpbubbla i slutänden. det kommer när det kommer och det borde jag veta. tills dagen det kommer måste jag lära mig att leva livet fullt ut oberoende av bekräftelse. den enda jag ska behöva är mig själv. jag tänker lära mig andas och absorbera upplevelser istället för att kasta mig in i nästa cirkulation av utmaningar med huvudet före. varför har jag stressat? det är inte bråttom. jag hoppas på en hållbar insikt den här gången.

nu ska jag köpa en ny almanacka och börja på ett blankt blad. destinationen som färden jag tänker påbörja bjuder på ska vara att ge mig själv en julklapp i år. gåvan ska vara att enbart blicka framåt och kunna fokusera på nuet efter jullovet. jag vill lära mig av det förflutna, inte ha det som bifogat bagage. dags att städa bort dammet från naivt slarv.

sebastian firades i lördags!

jag, amelie, sebastian och david

dansade för fullt

bror från en annan mor

Inga kommentarer: